Det er stor konkurranse på nett i dag. Dette er noe som er en fordel for spillerne som liker å løse fugler kryssord eller andre kryssord og spille dataspill på nettet, fordi det gjør at det dukker opp flere tilbud og ikke minst flere nisjer som gjør det mulig å finne noe som er helt perfekt for akkurat dem og de interessene de har. Men for deg som bedrift skaper det en utfordring som gjør at du er nødt til å fokusere ekstra nøye når det kommer til markedsføringen din, sånn at du kan bli funnet av de kundene som er de rette for akkurat det dere tilbyr. Her får du noen tips til hvordan du kan gjøre dette.
Hvordan du skal gå frem handler mye om hva du tilbyr, og selv om det stort sett er det samme fokuset du skal ha, så er måten du burde gå frem på også påvirket av om du har stor eller liten konkurranse i feltet ditt. Dette kan du for eksempel se på i forhold til om du har en bedrift med fokus på en liten nisje, eller et bredere produkt med større konkurranse.
Hvis du har en bedrift med fokus på en nisje som fuglekryssord
Når det kommer til en bedrift med fokus på kryssord, kan man uten tvil si at det er mye konkurranse hvis man fokuserer generelt på kryssord. For selv om kryssord generelt er en nisje når det kommer til spill og underholdning, så finnes det fortsatt mange som tilbyr dette. Men hvis man driver med en nisje som for eksempel fugler kryssord så ser bildet litt annerledes ut. Her er det å markedsføre dere med fokus på nisjen dere, og ikke kryssord generelt, det som kommer til å gjøre at dere skiller dere ut. Ganske smart når man tenker på den konkurransen som finnes.
For når du fokuserer på fugler kryssord, så er det plutselig en mye mindre nisje, som gjør at konkurransen er mye mindre. Det å fokusere på fugler kryssord gjør heller ikke at du bare kan selge det, men det hjelper deg med å bli sett på som unik, og det er jo bare fint hvis det er flere muligheter når man først er inne på siden deres.
Hvis du har en bedrift med mer klassiske dataspill
Når det kommer til de klassiske dataspillene er det litt annerledes enn hvis det var en nisje dere skulle selge til. Med spill som age of war er det nemlig mange spill som er direkte konkurrenter, og her handler det i høy grad om å jobbe med mer generell markedsføring som kan måles opp mot den som konkurrentene deres bruker. I disse tilfellene vil man nemlig ikke kunne komma unna det å bli sammenlignet med konkurrentene sine på en mye mer direkte måte enn når det man selger er mer nisje-relatert.
Fokuser på det som gjør dere og spillene deres unike, og gjør markedsføringsstrategien deres konkurransedyktig i forhold til de andre spillene på markedet.